Urząd Miejski w Chojnicach

Wydruk z serwisu BIP, dn.

Wydziału Spraw Obywatelskich
Dyrektor: Damian Pilacki
89-600 Chojnice ul. Stary Rynek 1
tel. (52) 397 1800 wew. 30
pracownicy tel. wew. 31, 47, 32
e-mail  wso@miastochojnice.pl

 

 

Wydział Spraw Obywatelskich - zadania:
 

Stanowiska ds. ewidencji ludności

 

  1. Prowadzenie rejestru stałych mieszkańców miasta oraz sporządzanie sprawozdań  w tym zakresie.
     
  2. Prowadzenie rejestru osób zameldowanych na pobyt czasowy.
     
  3. Przyjmowanie zgłoszeń zameldowania na pobyt stały, czasowy oraz zgłoszeń  wymeldowania.
     
  4. Wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu z rejestru mieszkańców.
     
  5. Sporządzanie wykazów dzieci objętych obowiązkiem szkolnym i nauki.
     
  6. Prowadzenie i aktualizowanie danych w rejestrze wyborców.Udzielanie informacji o danych osobowych.
     
  7. Archiwizacja dokumentów źródłowych w zakresie ewidencji ludności.
     
  8. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania.

 

 

Stanowiska ds. dowodów osobistych

 

  1. Przyjmowanie i opracowywanie dokumentów stanowiących podstawę wydania dokumentu  stwierdzającego tożsamość.
     
  2. Wprowadzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego do systemu „ŹRÓDŁO”.
     
  3. Wydawanie dokumentów tożsamości.
     
  4. Realizacja zadań związanych z dokumentami tożsamości - zakładanie akt osobowych.
     
  5. Współpraca z Aresztem Śledczym, Schroniskiem dla Nieletnich oraz Domem Pomocy Społecznej w zakresie wydawania dowodów osobistych dla osób tam przebywających.
     
  6. Prowadzenie archiwum dowodów osobistych.
     
  7. Nanoszenie informacji o wydanym dokumencie tożsamości oraz danych w nim zawartych do systemu „ŹRÓDŁO”.
     
  8. Realizacja zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych.

 

Stanowiska ds. działalności gospodarczej i realizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:

 

  1. Prowadzenie spraw wynikających z realizacji ustawy prawo przedsiębiorcy, w tym:
        - przyjmowanie wniosków podmiotów zgłaszających rozpoczęcie, zmianę,
         zawieszenie, wznowienie lub zakończenie działalności i wprowadzanie na
         platformę CEIDG. 

     
  2. Przyjmowanie informacji o zgromadzeniach publicznych oraz wydawanie decyzji o zakazie zgromadzeń.
     
  3. Prowadzenie spraw związanych z organizacją imprezy masowej.
     
  4. Prowadzenie spraw związanych wydawaniem licencji na przewóz osób taksówką.
     
  5. Prowadzenie spraw związanych wydawaniem zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w Krajowym Transporcie Drogowym. 
     
  6. Przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
     
  7. Prowadzenie rejestru punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
     
  8. Kontrola przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi.
     
  9. Naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
     
  10. Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu realizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi.
     
  11. Współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
     
  12. Prowadzenie rejestru miejsc noclegowych na terenie miasta Chojnice.
     
  13. Przygotowanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie publicznego transportu osób na terenie miasta i gminy Chojnice.