Urząd Miejski w Chojnicach
Wydruk z serwisu BIP, dn.
Wydział Gospodarki Komunalnej tel. 0-52 397 18 00 w. 36,
Dyrektor: mgr inż. Jarosław Rekowski
e-mail: rekowski@miastochojnice.pl
- pokój 610, tel. 52 397 18 00 wew. 37 - Roboty publiczne
- pokój 610, tel. 52 397 18 00 wew. 38 - Zajęcie pasa drogi, sprawy komunalne
- pokój 612, tel. 52 397 18 00 wew. 28 - Sprawy mieszkaniowe
- pokój 612, tel. 52 397 18 00 wew. 76 - Sprawy drogowe, SPP
Zadania Wydziału Gospodarki Komunalnej:
- Schronisko dla bezdomnych zwierząt:
- realizacja zadań w zakresie opieki nad bezdomnymi zwierzętami, w tym:
- organizowanie konkursów na utrzymanie schroniska dla bezdomnych zwierząt, przygotowywanie projektu umowy, uczestnictwo w komisjach przetargowych,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją zadań w zakresie utrzymania należytego stanu technicznego schroniska dla zwierząt,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną nad bezdomnymi zwierzętami, prowadzeniem schronisk dla bezdomnych zwierząt oraz prowadzeniem grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
- Grobownictwo wojenne:
- nadzór nad realizacją zadań wykonywanych na terenie cmentarzy wojennych i grobach wojennych,
- nadzór nad właściwym stanem technicznym i estetycznym na cmentarzach wojennych i grobach wojennych,
- sporządzanie planu remontów i konserwacji na dany rok kalendarzowy,
- prowadzenie katalogów pamięci narodowej i ksiąg pochowanych żołnierzy oraz nanoszenie aktualnych danych.
- Cmentarz Komunalny:
- realizacja zadań z zakresu ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w tym:
- prowadzenie postępowania na utrzymanie i zarządzanie cmentarzem komunalnym,
- nadzór nad realizacją umowy na zarządzanie cmentarzem komunalnym oraz bieżąca kontrola w zakresie jego utrzymania,
- ewidencja opłat pobieranych na cmentarzu w związku z pochówkiem,
- uzgadnianie wspólnie z zarządcą rozbudowy cmentarza oraz opiniowanie wyznaczonych nowych kwater.
- Transport publiczny – wykonywanie zadań w zakresie usług komunikacyjnych, w tym:
- przygotowywanie umów na realizację usług transportowych na terenie miasta,
- realizacja porozumienia między gminami w zakresie usług komunikacyjnych,
- nadzór nad realizacją zadań powierzonych spółce Innobaltica z Gdańska z zakresu lokalnego transportu zbiorowego,
- Oświetlenie ulic:
- realizacja zadań z zakresu zabezpieczenia oświetlenia trenów miejskich i dróg publicznych, w tym:
- nadzór nad właściwym stanem technicznym i estetycznym urządzeń oświetlenia ulicznego,
- współpraca z referatem ds. gospodarki wodno – ściekowej i energetycznej w zakresie prowadzenie postępowania na zakup energii elektrycznej, remont oświetlenia ulicznego,
- rozliczenie, sprawdzanie rachunków za energię elektryczną i konserwację oświetlenia ulicznego,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących oświetlenia ulic na terenie miasta,
- uczestniczenie w komisji w/s negocjacji cen za konserwację punktów świetlnych na terenie miasta.
- Utrzymanie szaletów miejskich:
- sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją zadań w zakresie utrzymania należytego stanu technicznego i sanitarnego szaletów miejskich,
- organizowanie przetargów na utrzymanie szaletów, przygotowanie umowy, uczestnictwo w komisji przetargowej,
- współpraca z Państwowym Inspektorem Sanitarnym w zakresie przeprowadzania kontroli w szaletach.
- Utrzymanie urządzeń komunalnych:
- - realizacja zadań związanych z utrzymaniem majątku własnego gminy, w tym:
- udział w przygotowywaniu i opiniowaniu planów rzeczowo- finansowych zakresu gospodarki komunalnej,
- kontrola zakresu rzeczowego i finansowego planów z zakresu gospodarki komunalnej,
- przygotowywanie w zakresie finansowo-ekonomicznym umów,
- przygotowywanie przetargów na naprawy oraz usługi mienia komunalnego, przygotowywanie projektów umów, uczestnictwo w komisjach przetargowych,
- okresowe przeglądy urządzeń komunalnych,
- przygotowywanie dokumentacji związanej z wyborem dostawców mienia komunalnego oraz wyborem wykonawców napraw
- rozpatrywanie i załatwianie wniosków z zakresu urządzeń komunalnych wpływających od mieszkańców miasta,
- utrzymanie fontann na terenie miasta,
- utrzymanie placów zabaw i urządzeń na terenach rekreacyjnych w mieście,
- udział w komisjach odbiorów robót remontowych,
- Targowiska miejskie:
- prowadzenie postępowań na prowadzenie targowisk na terenie miasta,
- nadzór i bieżąca kontrola nad wykonywaniem umów na prowadzenie targowisk,
- Utrzymanie zieleni miejskiej:
- realizacja zadań wynikających z zakresu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku na terenie gminy oraz ustawy o ochronie przyrody, w tym:
- prowadzenie postępowań na koszenie terenów zielonych oraz ścinkę drzew i krzewów,
- nadzór nad realizacją umów zawartych w zakresie utrzymania i pielęgnacji,
- nadzór nad sadzeniem i pielęgnacją roślin na terenie miasta,
- prowadzenie spraw związanych z sadzeniem kwiatów i krzewów na terenach miejskich poprzez wybór dostawcy jak i dobór gatunkowy i rodzajowy materiału nasadzeniowego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących usuwania drzew i krzewów,
- nadzór nad parkami, i Laskiem Miejskim oraz innymi terenami zieleni w mieście
- prowadzenie zadań w zakresie rozbudowy i ochrony miejskich terenów zieleni,
- przygotowywanie wniosków na usunięcie drzew,
- prowadzenie rejestru pomników przyrody,
- organizacja pracy i nadzór nad pracownikami fizycznymi zatrudnionymi do utrzymania i pielęgnacji zieleni w mieście,
- Wykonywanie zadań należących do zarządcy dróg gminnych na terenie Chojnic wynikających z ustawy o drogach publicznych, w szczególności:
- kontrola stanu technicznego nawierzchni jezdni, chodników, oznakowania pionowego, poziomego, prowadzenie postępowań, przygotowywanie projektu umowy, uczestnictwo w komisjach przetargowych, nadzorowanie robót, rozliczanie finansowe:
- remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych,
- utwardzanie i utrzymanie dróg gruntowych,
- remontów cząstkowych chodników itp.,
- utrzymanie oznakowania poziomego i pionowego
- przygotowywanie i opiniowanie projektów organizacji ruchu na drogach gminnych miejskich,
- prowadzenie, uczestnictwo w pracach zespołu ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu na drogach i protokołowanie jej posiedzeń,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w celu wykonania wykopów pod instalacje w celu prowadzenia robót budowlanych, ustawianie rusztowań, itp.,
- wydawanie zezwoleń na umieszczanie reklam w pasie drogowym,nad pasem drogowym,
- wydawanie zezwoleń na ustawianie punktów handlowych w pasie drogowym
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego pod umieszczenie urządzenia infrastruktury technicznej niezwiązanej z budową, przebudową, remontem czy utrzymaniem dróg,
- prowadzenie dokumentacji finansowej decyzji zezwalających na zajęcie pasa drogowego,
- wystawianie upomnień z tytułu nieuiszczenia opłat za zajęcie pasa drogowego,
- opiniowanie wniosków na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach gminnych
- oczyszczanie miasta:
- prowadzenie postępowań i nadzór nad realizacją umów na:
- zamiatanie ulic wg. harmonogramu,
- wywóz nieczystości z koszy ulicznych w strefie śródmiejskiej,
- wywóz nieczystości z terenów zielonych,
- zimowe utrzymanie jezdni i chodników wg. harmonogramu,
- prowadzenie postępowań i nadzór nad realizacją umów na:
- rozdział materiałów drogowych na budowę chodników:
- opiniowanie wniosków,
- organizowanie przetargów na wybór dostawcy materiałów drogowych, przygotowywanie projektu umowy, uczestnictwo w komisjach przetargowych,
- sporządzanie przedmiarów chodników w terenie,
- rozliczenie wbudowanych materiałów,
- współdziałanie z pozostałymi zarządcami dróg,
- remonty dróg gminnych miejskich:
- przygotowanie planów remontów dróg gminnych miejskich,
- prowadzenie postępowań na wykonywanie remontów jezdni i chodników, ,
- prowadzenie rozliczenia finansowego,
- prowadzenie ewidencji dróg,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących dróg.
- kontrola stanu technicznego nawierzchni jezdni, chodników, oznakowania pionowego, poziomego, prowadzenie postępowań, przygotowywanie projektu umowy, uczestnictwo w komisjach przetargowych, nadzorowanie robót, rozliczanie finansowe:
- Uzgadnianie i opiniowanie dokumentacji projektowej w zakresie planów zagospodarowania terenu budowy budynków mieszkalnych, przemysłowych itp. wraz z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi, elektrycznymi i gazowymi.
- Strefa płatnego parkowania:
- przygotowywanie postępowań związanych z obsługą strefy płatnego parkowania
- nadzorowanie pracy parkometrów, konserwacja, naprawa,
- kontrola pojazdów parkujących w strefie płatnego parkowania,
- wystawianie upomnień dotyczących opłat dodatkowych z tytułu nieuiszczenia opłaty parkingowej.
- Przygotowanie dokumentacji do sporządzania list osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udzielenie pomocy mieszkaniowej z komunalnego zasobu mieszkaniowego (lokalu o czynszu regulowanym, lokalu socjalnego, lokalu zamiennego),
- sporządzanie wykazów osób zakwalifikowanych do uzyskania mieszkania z komunalnego zasobu mieszkaniowego oraz bieżąca weryfikacja wniosków osób umieszczonych na tych wykazach,
- bieżąca weryfikacja zasobów mieszkaniowych lokali socjalnych i komunalnych oraz dokonywanie zmian ich kategorii (kwalifikacji),
- obsługa techniczno-biurowa Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
- udzielanie informacji w sprawach mieszkaniowych,
- wskazywanie lokali do zasiedlenia i przedstawienie ofert do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego.
- sporządzanie uchwał w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz wieloletniego programu mieszkaniowego dla zasobu gminy,
- prowadzenie postępowań na zarządzanie i administrowanie w zakresie nieprzekraczającym zwykłego zarządu budynkami pozostającymi w posiadaniu Gminy Miejskiej Chojnice oraz lokalami mieszkalnymi stanowiącymi własność Gminy Miejskiej Chojnice oraz nadzór nad realizacją zawartych umów,
- Rozliczanie zadłużeń hipotecznych budynków prywatnych czynszowych z tytułu przeprowadzanych remontów kapitalnych:
- obliczanie zadłużenia wraz z odsetkami,
- wystawianie kwitów mazalnych do Wydziału Ksiąg Wieczystych,
- prowadzenie rejestru zadłużeń hipotecznych.
- Prowadzenie zadań związanych z organizacją robót publicznych i prac interwencyjnych, w tym:
- przygotowywanie i kompletowanie spraw związanych z zatrudnieniem osób w ramach robót publicznych,
- nadzór nad pracami wykonywanymi przez pracowników robót publicznych,
- sporządzanie umów o pracę i wydawanie świadectw pracy,
- sporządzanie list płac pracowników robót publicznych,
- zarejestrowanie i wyrejestrowanie do ubezpieczeń społecznych pracowników robót publicznych,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
- rozliczanie zasiłków chorobowych i rodzinnych
- sporządzanie PIT pracowników robót publicznych,
- współpraca z Urzędem Pracy dotycząca zatrudnienia pracowników robót publicznych i miesięczne sporządzenia wniosków dotyczących rozliczeń z Urzędem Pracy,
- współpraca z kuratorem zawodowym dotycząca wykonywania pracy na cele społeczne i sporządzanie zaświadczeń o prowadzeniu dokumentacji o rozpoczęciu i zakończeniu wykonywanej pracy,
- sporządzanie uchwały i planu na organizację prac społecznych użytecznych,
- sporządzanie listy i rozliczanie godzin osób wykonujących prace społecznie użyteczne.