Wydział Organizacyjny
Dyrektor: mgr Robert Wajlonis
- tel.: 52 397 18 00 nr wew. 13, 14
- worganizacyjny@miastochojnice.pl
- Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice, pokój nr 307
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należą sprawy z zakresu organizacji, funkcjonowania i planowania pracy Urzędu, kadr i szkolenia, informatyki, a w szczególności:
- opracowywanie projektu regulaminu, kontroli jego funkcjonowania i przedstawiania wniosków usprawniających,
- wdrażanie nowych metod organizacyjnych pracy w Urzędzie,
- współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej w Urzędzie i sporządzanie planów realizacji zaleceń pokontrolnych oraz nadzór nad ich terminową realizacją,
- sporządzanie informacji o realizacji działań korygujących i zapobiegawczych, opracowywanie projektów aktów wewnętrznych Urzędu,
- przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
- przygotowywanie dokumentacji związanej z zawieraniem umów o pracę, udzielaniem urlopów i zwolnień z pracy, awansowaniem i nagradzaniem pracowników Urzędu oraz rentami i emeryturami,
- przygotowywanie dokumentacji z zakresu zatrudniania, zaszeregowania, awansowania i odwoływania kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy i kontrolą jej przestrzegania,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją służby przygotowawczej,
- prowadzenie gospodarki etatami i funduszem płac w Urzędzie,
- wydawanie legitymacji ubezpieczeniowych,
- prowadzenie ewidencji osobowej i akt osobowych pracowników,
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych,
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi pracowników Urzędu oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników,
- rejestracja umów - zleceń, umów o dzieło,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji stażów, prac interwencyjnych etc.
- organizacja i koordynacja praktyk zawodowych,
- zapewnienie, po zasięgnięciu opinii związków zawodowych, świadczeń socjalno - bytowych dla pracowników,
- prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i nadzór nad ich przechowywaniem,
- zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne i pieczęcie, środki chemiczne, zakupy sprzętu potrzebnego do pracy w Urzędzie,
- prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
- zapewnienie łączności telefonicznej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- zapewnianie sprawności technicznej urządzeń powielających,
- prowadzenie spraw związanych z zarządem obiektami Urzędu, bieżącymi remontami i konserwacją inwentarza biurowego,
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku oraz dekorowanie budynku,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów w użytkowaniu,
- prowadzenie archiwum zakładowego:
- przyjmowanie dokumentów archiwum zakładowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dokonywanie przeglądu dokumentów i występowanie z wnioskami o ich brakowanie,
- udostępnianie zgodnie z przepisami, dokumentów będących na stanie archiwum,
- załatwianie wniosków wpływających do Urzędu w sprawach dokumentów archiwalnych,
- prowadzenie innych spraw wynikających z instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwalnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i przepisów dotyczących archiwum zakładowego,
- prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich,
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
- prowadzenie zbioru zarządzeń Burmistrza,
- prowadzenie rozliczeń dotyczących rozmów telefonicznych,
- umieszczanie ogłoszeń na tablicy Urzędu na okres przewidziany przepisami,
- prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania,
- w zakresie zadań zleconych:
- przyjmowanie pism sądowych,
- przyjmowanie obwieszczeń,
- wywieszanie w swoim lokalu ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
Do zadań Sekretariatu Burmistrza należą:
- podejmowanie czynności organizacyjnych, związanych z przeprowadzaniem spotkań, posiedzeń organizowanych przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza,
- prowadzenie obsługi sekretarskiej Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
- nadzór nad pieczęciami Urzędu, będącymi na stanie Sekretariatu,
- prowadzenie centralnego rejestru umów,
- prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji kierowanych do Burmistrza,
- redagowanie projektów odpowiedzi na sprawy wnoszone do Burmistrza,
- prowadzenie spraw związanych z załatwianiem skarg i wniosków, w tym:
- prowadzenie rejestru skarg,
- przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w sprawach skarg i wniosków,
- nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem skarg i wniosków,
- sporządzanie analiz skarg, wniosków i spraw interwencyjnych,
- opracowanie na zlecenie Burmistrza wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i innych odznaczeń,
- rejestracja upoważnień i pełnomocnictw,
- prowadzenie biblioteki aktów prawnych, publikacji oraz zbioru przepisów gminnych, udostępnianie i pomoc w korzystaniu z przepisów prawa,
- prowadzenie prenumeraty czasopism oraz zaopatrywanie Urzędu w fachowe wydawnictwa,
- prowadzenie spraw z zakresu nadzoru właścicielskiego nad Chojnickim Bankiem Żywności,
- przyjmowanie, rejestracja, rozdział korespondencji zaadresowanej do Burmistrza Miasta.
Do zadań Zespołu Radców Prawnych należą sprawy obsługi prawnej Urzędu, a w szczególności:
- opiniowanie pod względem prawnym, redakcyjnym i skutków prawnych projektów uchwał, zarządzeń i opinii,
- opiniowanie (na wniosek) pod względem prawnym decyzji przygotowywanych przez wydziały,
- współudział w przygotowywaniu projektów aktów prawa miejscowego oraz uchwał o charakterze ogólnym,
- obsługa prawna i doradztwo na rzecz Burmistrza, Rady, wydziałów i pozostałych komórek organizacyjnych Urzędu,
- prowadzenie zastępstwa procesowego w sprawach sądowych i administracyjnych oraz przed innymi organami;,
- opiniowanie pod względem prawnym projektów umów i porozumień,
- wydawanie opinii prawnych dotyczących umorzenia wierzytelności oraz zawieranie ugód w sprawach majątkowych,
- wydawanie opinii prawnych na wniosek kierowników komórek organizacyjnych urzędu,
- opiniowanie spraw dotyczących udzielania zamówień publicznych,
- prowadzenie szkoleń pracowników Urzędu z zakresu obowiązującego prawa.
Do zadań Zespołu ds. Informatyzacji należy:
- opracowywanie planów i rozliczanie wykorzystania środków finansowych na informatyzację w budżecie miasta,
- przygotowanie dokumentacji do udzielania zamówień na realizację dostaw sprzętu i oprogramowania oraz materiałów eksploatacyjnych i konserwację sprzętu komputerowego,
- nadzór nad realizacją umów dotyczących eksploatacji systemów komputerowych,
- zarządzanie zasobami sprzętu i oprogramowania komputerowego,
- opracowywanie planów i wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w Urzędzie,
- prowadzenie obsługi informatycznej Urzędu, a w szczególności:
- administrowanie siecią komputerową,
- administrowanie bazami danych,
- nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych,
- sporządzanie kopii danych, prowadzenie rejestru,
- prowadzenie kontroli antywirusowych oprogramowania,
- opracowywanie planów, wdrażanie aplikacji i usług internetowych oraz ich administrowanie,
- nadzór nad pracą i użytkowaniem sprzętu komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy, szkolenie pracowników Urzędu z zakresu obsługi aplikacji biurowych i wdrażanych systemów.
- prowadzenie i nadzór nad BIP.
Do zadań Biura Obsługi Klienta należą:
- udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw interesanta,
- obsługa interesantów w zakresie: wydawania druków wniosków do załatwienia spraw, pomoc przy ich wypełnianiu, przyjmowanie wniosków wraz z dokumentacją, wydawanie przesyłek awizowanych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją wydatków przez samorządy osiedlowe,
- prawidłowe przekazywanie przesyłek adresatom miejscowym,
- udzielanie informacji o strukturze organizacyjnej Urzędu,
- przyjmowanie, rejestracja, rozdział niezaadresowanej imiennie korespondencji i wysyłanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
- rozliczanie kosztów przesyłek i sporządzanie zestawień i analiz,
- dysponowanie i udostępnianie materiałów instruktażowych i promocyjnych gminy.