Wydział Budowlano – Inwestycyjny
tel. 52 397 18 00, fax 52397 21 94
e-mail: wydz.budowlany@miastochojnice.pl
Dyrektor: mgr inż. Jacek Domozych
e-mail : domozych@miastochojnice.pl
pokój nr 705, tel. wew. nr 43,
pokoje:
– 703 – inwestycje, tel. wew. nr 42, 62,
– 704 – inwestycje, tel. wew. nr 65
1. Zadania Wydziału Budowlano-Inwestycyjnego realizuje:
1. Opracowywanie i koordynowanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych, w tym:
– inicjowanie i koordynacja poszczególnych etapów prac,
– organizacja i utrzymanie bazy danych - zbieranie i wprowadzanie wniosków do planu,
– przygotowywanie dokumentów Zespołowi Zadaniowemu i uczestniczenie w jego spotkaniach,
– sporządzenie i przedstawienie Burmistrzowi listy zadań planowanych do realizacji w danym
roku budżetowym
2. Ocena ustaleń przyjętych w projektach miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
w zakresie:
– analizy stanu istniejącego,
– potrzeb wynikających z zamierzeń rozwojowych i propozycji wydziałów i jednostek
organizacyjnych Miasta, odpowiedzialnych za funkcjonowanie infrastruktury.
3. Ocena zgodności zamierzenia inwestycyjnego z ustaleniami miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego.
4. W realizacji zadań Wydział współpracuje ze wszystkimi wydziałami Urzędu, jednostkami
organizacyjnymi Miasta oraz z Gminą Chojnice, Starostwem Powiatowym, Zarządem Dróg
Wojewódzkich, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
5. Współpraca z innymi wydziałami przy opracowywaniu wniosków w procedurach pozyskiwania
źródeł finansowania inwestycji.
6. Współpraca z wydziałami odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury w
zakresie spełnienia warunków stawianych na etapie przygotowania i uzgadniania inwestycji.
7. Ustalanie zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji zadań w poszczególnych
latach.
8. Nadzór merytoryczny nad pracami projektowymi.
9. Zlecanie opracowania przedmiarów, kosztorysów inwestorskich oraz uaktualnień kosztorysów
inwestorskich.
10. Uwzględnianie w opracowanych dokumentacjach potrzeb w zakresie budowy i przełożeń urządzeń
infrastruktury, której właścicielami są: Miejskie Wodociągi, Miejski Zakład Energetyki Cieplnej,
Grupy Energetycznej ENEA, Pomorskiej Spółki Gazownictwa, TP S.A., telewizje kablowe.
11. Prowadzenie procedur przetargowych dla realizowanych przez Wydział inwestycji.
12. Przygotowanie umów i porozumień z innymi uczestnikami procesu inwestycyjnego, w zakresie
zadań koordynowanych przez Wydział.
13. Współuczestniczenie w naradach technicznych.
14. Organizacja odbiorów częściowych i końcowych robót oraz w przekazywane zakończonych
inwestycji użytkownikom.
15. Sporządzanie informacji o konieczności rozszerzenia zakresu już realizowanych zadań.
16. Współpraca i nadzór nad prawidłowością i terminowością wypełniania umów zawartych
z uczestnikami procesu inwestycyjnego.
17. Pełnienie nadzoru merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków
budżetowych przy realizacji inwestycji.
18. Prowadzenie remontów kapitalnych komunalnych obiektów użyteczności publicznej,
a w szczególności:
– obiektów budowlanych związanych z upowszechnianiem kultury fizycznej i turystyki, w tym
obiektów sportowych,
– miejskich obiektów kultury, w tym: bibliotek, domów kultury,
– obiektów służby zdrowia i opieki społecznej, w tym: żłobków, Ośrodka Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i ośrodków pomocy społecznej.
19. Prowadzenie remontów kapitalnych i bieżących obiektów oświatowych, w tym:
– dokonywanie przeglądów gwarancyjnych placówek oświatowych i mieszkań pozostających
w gestii oświaty,
– współudział w planowaniu środków finansowych, niezbędnych na remonty placówek
oświatowych,
– prowadzenie remontów placówek oświatowych,
– prowadzenie procedur przetargowych na wybór wykonawcy robót,
– przygotowanie umów i porozumień z wykonawcami robót,
– organizowanie odbiorów częściowych i końcowych robót oraz przekazywanie obiektów
użytkownikom.
20. Sporządzanie niezbędnej sprawozdawczości inwestycyjnej.
21. Udział w przeglądach technicznych w okresie trwania rękojmi za wady.
22. Przygotowanie projektu planu inwestycji do budżetu Miasta.
23. Analiza porównawcza kosztów inwestycji dla celów planowania budżetu na poszczególne lata.
24. Współpraca i uzgadnianie harmonogramu realizacji i planu finansowania inwestycji.
25. Akceptacja wydatków dotyczących realizowanej inwestycji.
26. Rozliczanie środków użytych na finansowanie inwestycji.
27. Przygotowywanie materiałów do sprawozdania rzeczowo – finansowego z realizacji inwestycji
| w okresach półrocznych i rocznych.
28. Przygotowywanie sprawozdań okresowych i rocznych o stanie inwestycji dla potrzeb GUS.