Wydział Gospodarowania Nieruchomościami,
tel. (052) 397 18 00,
Dyrektor Wydziału - mgr inż. Jacek Marczewski – tel.wewn.35, pok.614e-mail: grunty.marczewski@miastochojnice.pl
* wnioski do pobrania
Gospodarowanie nieruchomościami -sprawy nabywania, zamian i zarządzania oraz rolnictwa – tel.wewn.40, pok.609
1. Komunalizacja mienia Skarbu Państwa.
2. Przejmowanie gruntów, nieruchomości
3. Ewidencja nieruchomości miejskich.
4. Zezwolenia na zakładanie przeprowadzanie i wykonanie na nieruchomościach miejskich urządzeń technicznych.
5. Zamiana gruntów, zmiana użytkowania.
6. Naliczanie udziału w kosztach inwestycji komunalnych.
7. Rozgraniczenia i podziały nieruchomości.
8. Nadzór i kontrola zarządzania gruntami (poza terenami podlegającymi innym
wydziałom i miejskim jednostkom organizacyjnym).9. Opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości wynikającej z uchwalenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.10. Pierwokupy, wywłaszczenia.
11. Przekazywanie gruntów w zarząd.
12. Sprawy rolnictwa pozostające w kompetencji gminy.
Gospodarowanie nieruchomościami - sprawy zbywania i wynajmu – tel.wewn.74, pok. 609
1. Przekazywanie gruntów w użytkowanie wieczyste.
2. Dzierżawa, najem, użyczenie gruntów i lokali, gruntów rolnych.
3. Sprzedaż gruntów, budynków i lokali mieszkaniowych, lokali użytkowych.
4. Przekształcanie wieczystego użytkowania we własność.
Gospodarowanie nieruchomościami - sprawy kontroli i zarządzania należnościami – tel.wewn.78, pok.609
1. Wystawianie faktur z tytułu umów sprzedaży, najmu, dzierżawy i in.
przekazywanych ze stanowisk ds. gospodarki nieruchomościami.2. Kontrola wnoszenia czynszów i opłat z tytułu najmu i dzierżawy, użytkowania
wieczystego, zarządu, opłat planistycznych i adiacenckich, sprzedaży,
przekształcenia użytkowania wieczystego we własność oraz hipotek na
podstawie umów i decyzji przekazywanych ze stanowisk ds. gospodarki
nieruchomościami.3. Zmiany i aktualizacja opłat z na podstawie zawartych umów najmu i dzierżawy,
użytkowania wieczystego, zarządu.