OTRZYMYWANIE ZAŚWIADCZENIA POTRZEBNEGO DO ZAWARCIA MAŁŻEŃSTWA KONKORDATOWEGO
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Dowody osobiste osób zamierzających zawrzeć związek małżeński.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
OPŁATY: 84 zł – opata skarbowa za sporządzenie aktu małżeństwa.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:Urząd Stanu Cywilnego w Chojnicach.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Niezwłocznie
- Złożenie kompletu dokumentów w pokoju 507 oraz osobiste podpisanie zapewnienia, że nie ma okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa przed kierownikiem USC (osoba nieznająca języka polskiego podpisuje w obecności tłumacza przysięgłego języka, jakim biegle włada).
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 poz. 1741).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 poz.1628 ze zm.)
3. Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. – kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2012r. poz.788 ze zm.)
4. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r. Nr 217 poz. 1427 ze zm.)