Urząd Miejski w Chojnicach

WYDANIE ODPISU ZUPEŁNEGO, SKRÓCONEGO AKTU STANU CYWILNEGO LUB ZAŚWIADCZENIA

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o wydanie odpisu skróconego/zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu.
  2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
  3. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.

OPŁATY:

  1. 22 zł – opłata skarbowa za odpis skrócony,
  2. 33 zł – opłata skarbowa za odpis zupełny,
  3. 24 zł – opłata skarbowa za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wisach lub ich braku, albo zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
  4. 38 zł – opłata skarbowa o stanie cywilnym oraz inne zaświadczenia.
  5. Nieodpłatne wydaje się odpisy zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014r. poz. 1628 ze zm.)

Opłatę skarbową należy uiścić bezpośrednio w kasie Urzędu lub dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chojnicach.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: Urząd Stanu Cywilnego, pokój 507, II piętro, Telefon: /52/ 397 18 00 wew. 34. 56. 30.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Urząd Stanu Cywilnego w Chojnicach.

TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: Niezwłocznie.

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r. poz. 1741)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014r. poz. 1628 – ze zm.)
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2013r. poz. 267 ze zm)